tisdag 17 mars 2009

Back to life

Tillbaka till livet utanför huset trygga vrå. Efter att varit instängd i nästan 2 veckor efter all maginfluensa som både jag och 4-åringen haft, kändes det JÄTTESKÖNT att komma ut och träffa folk och jobba. Tänk att man nästan kan längta till jobbet ;-)
Hade en heldagsutflykt till Gävle idag. Jag och reporter Yrväder skulle besöka en kille på Gävle häktet. Det var en liten kille i en stor kropp och det var lite sorgligt. Efter tre timmars samtal kom tårarna som han försökte dölja hela tiden med ord som : "Jag mår så bra." "Allt är ok". Etc etc. Han mådde INTE bra. Fick lite ont i hjärtat, men det han hade gjort var inte så smart...
Yrvädret och jag fick middag hos mamma och pappa. Lite härligt att se dom så här en vardag :-)
Kom hem sent och kände mig nöjd att komma hem till min härliga varma familj där det finns så mycket kärlek. Lycka!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var en super mysig dag! trots allt det sorgliga.